Jak pozycjonować sklep internetowy?

Celem sklepu internetowego jest oczywiście sprzedaż produktów. Trudno jest to jednak sobie wyobrazić bez skutecznego pozycjonowania. Konkurencja na rynku e-commerce jest ogromna. Co roku powstają nowe sklepu internetowe i to w niemal każdej branży. W szczególnie trudnej sytuacji są zwłaszcza nowe e-sklepy. Muszą one podjąć skuteczne i intensywne działania w celu osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto zatem wiedzieć, jak właściwie przebiegać powinno pozycjonowanie sklepów internetowych?

Optymalizacja sklepu internetowego

Sklepy internetowe cechuje to, że są one dość rozbudowane. Na strukturę sklepu składa się wiele stron kategorii produktów, podkategorii i stron produktowych. Celem sklepu internetowego jest sprzedaż produktów. Wszystko to należy mieć na uwadze, realizując działania z zakresu pozycjonowania. Samo pozycjonowane sklepów internetowych rozpocząć należy od odpowiedniej optymalizacji. Sklep musi mieć jasny podział na kategorie, podkategorie i same produkty. Tak zbudowana struktura będzie przejrzysta zarówno dla użytkowników, jak i tak robota wyszukiwarki, który będzie mógł szybko zaindeksować wszystkie podstrony. Zadbać należy również o to, aby e-sklep szybko ładował się w przeglądarce. Oznacza to, że nie powinno się na nim umieszczać zbyt “ciężkich” zdjęć i grafik. Pamiętać należy także o tym, aby adresy URL podstron były krótkie i zawierały frazę kluczową, którą będzie nazwa kategorii i produktów.

Content w sklepie internetowych

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych nie jest możliwe bez odpowiedniego contentu. Mowa tu o opisach kategorii i produktów. Muszą one zawierać odpowiednio dobra frazy kluczowe. Pamiętać trzeba nie tylko o frazach ogólnych, ale również o tych bardziej szczegółowych z tzw. “długiego ogona”. W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych takie frazy mają bowiem ogromne znaczenie. Oczywiście opisy kategorii i produktów zawsze muszą być unikalne.

Linkowanie

Pozycjonowanie sklepów internetowych to oczywiście również zdobywanie linków przychodzących. Wpływa to bezpośrednio na wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania. Ważne jest jednak, aby były to linki wysokiej jakości. Proces zdobywania linków przychodzących nie jest łatwy. Należy to również robić bardzo ostrożnie. Dobrym rozwiązaniem może być zatem zlecenie tych działań doświadczonej agencji SEO.