Każdy, kto prowadzi biznes w internecie, doskonale wie, że dziś samo posiadanie strony internetowej to zdecydowanie za mało. Sukces w biznesie online uzależniony jest od tego, jak duży ruch strona generuje. Oznacza to, że użytkownicy muszą się o stronie dowiedzieć i na nią wejść. Od dawna głównym miejscem, w którym użytkownicy poszukują informacji o firmach, produktach i usługach jest wyszukiwarka Google. Dlatego tak ważne jest, aby strona osiągała jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na kluczowe frazy. Do tego właśnie służy pozycjonowanie stron internetowych – Seodot. Jakie przynosi korzyści?

Zwiększenie ruchu na stronie

Największą korzyścią, jaką dane pozycjonowanie strony www jest oczywiście zwiększenie na niej ruchu. To bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży oferowanych na stronie produktów bądź usług. Pozycjonowanie prowadzi zatem do zwiększenia zysków finansowych firmy. Użytkownicy poszukują różnego rodzaju informacji w sieci, przede wszystkim korzystając z wyszukiwarki Google. Osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania to możliwość dotarcia do znacznej liczby potencjalnych klientów. Co ważne, dotyczy to także klientów, którzy wcześniej mogli nawet w ogóle nie słyszeć o firmie.

Zwiększenie zaufania do marki

Pozycjonowanie stron internetowych przyczynia się także do zwiększenia zaufania do firmy. Faktem jest bowiem, że większość użytkowników internetu ufa wynikom wyszukiwania wyświetlanym przez wyszukiwarkę Google. Innymi słowy, użytkownicy zakładają, że strony znajdujące się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania to strony firm, które są godne zaufania. Użytkownicy zdecydowanie częściej klikają w linki prowadzące do tych stron i korzystają z oferowanych produktów bądź usług.

Budowa świadomości marki

Ogromną zaletą wynikającą z pozycjonowania stron www jest również możliwość budowania świadomości marki. Pozycjonowanie stron internetowych zapewnia wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu użytkownicy, a zatem potencjalni klienci zaczynają kojarzyć i zapamiętywać markę. Nawet jeśli dany użytkownik nie wejdzie na stronę od razu, to z pewnością będzie on zapamiętywał nazwę marki. Pamiętać trzeba, że znajomość marki ma bardzo duży wpływ na decyzję zakupową.