Czy warto inwestować w drogie wizytówki? Przegląd możliwości z różnych półek cenowych

Czy warto inwestować w drogie wizytówki? Przegląd możliwości z różnych półek cenowych

Rozsądny pomysł, dobra strategia ukierunkowana na rozwój firmy, wiedza i doświadczenie to jedne z ważniejszych określeń opisujących osobę, która niebawem zostanie przedsiębiorcą  ze względu iż zamierza otworzyć swój biznes bądź chce jeszcze bardziej poszerzyć jej skalę działania i stawia na ciągły rozwój firmy.

Wszystkie te elementy są niezwykle ważne niemniej jednak bardzo często jest pomijany ten najbardziej kluczowy, który jest niczym „wisienką na torcie” w celu osiągnięcia sukcesu. Konkurencja na rynku jest obecnie bardzo duża, występuje szereg branży o podobnej działalności stąd tak ciężko czasem wybić się i zostać zauważonym przez innych – na szczęście jest sposób na pozostawienie po sobie dobrego wrażenia, które często skutkuje nawet po dawno odbytym spotkaniu biznesowym a jest nim wizytówka.

Wydawać by się mogło, że taki mały detal jak wizytówka nie może wnieść nic zaskakującego do reprezentowania swojego biznesu, a jednak sukces jak wiadomo tkwi
w szczegółach i detalach, na które często nie zwraca się uwagi, a to duży błąd. Dlaczego błąd?? Otóż często pozostawiając na jakimkolwiek spotkaniu biznesowym czy to zjeździe networkingowym czy innej konferencji dochodzi do wymiany wizytówek stąd warto przygotować się by być w pełni profesjonalnym a dzięki temu pozostawić po sobie ślad by być zapamiętanym.

Jaka zatem powinna być wizytówka?

Wybór tak naprawdę zależy do poszczególnej osoby i jej upodobań oraz budżetu. jaki chce na nie  przeznaczyć.

  • wizytówka standard – czyli prostokątna wizytówka która posiada zwykle wymiary 90×55 czasem zdarza się również, że są one o 5 cm mniejsze. To najbardziej rozpowszechnione rozwiązanie, które reprezentuje osoby, które wybierają klasykę, proste schematy i porządek w portfelu bowiem taka wizytówka bez problemu znajdzie w nim swoje miejsce.
  • wizytówka niepospolita – bo tak z pewnością można ją nazwać to taka, która posiada oryginalny kształt w postaci okręgu, kwadratu czy innego wybranego przez siebie, w tej kwestii można z pewnością puścić wodzę fantazji niemniej jednak należy liczyć się również że ta fantazja pociągnie za sobą dodatkowe koszta.
  • wizytówka nowość – coraz częściej pojawiają się w wśród biznesmenów a mianowicie wizytówki wykonane  z drewna, metalu bądź plastiku bo wcale nie jest powiedziane że muszą one być z papieru. Wizytówki drewniane reprezentują zwykle osoby, które zajmują się rękodziełem lub wykonują zawód związany z drewnem co jest ich znakiem rozpoznawczym. Ich koszt niemniej jednak jest wyższy niż za standardową wizytówkę i wynosi ok. 2,90 za jedną sztukę. Wizytówki metalowe to bardzo ciekawa opcja, rzadko choć obecnie coraz częściej spotykana, zwykle posiadają je osoby specjalizujące się metalurgią, działalnością związaną z metalem. Tworzone są za pomocą nadruku na metalu czyli sublimacji na srebrnym bądź złotym  tworzywie.  Efekt ich powstania jest niezwykle zjawiskowy co wiążę się jednak z zainwestowaniem większych pieniędzy bowiem ich produkcja to około 2,40 zł niemniej jednak dopiero po zamówieniu 100 sztuk.

Wizytówki plastikowe to równie ciekawy projekt, z którymi można kombinować na różnorodne pomysły, mogą być one zarówno w kolorze jak i przezroczyste. Jednakże koszt podobnie jak
w przypadku metalowych wizytówek naliczany jest dopiero po zamówieniu 100 sztuk przy czym jedna sztuka to ok. 50-60 zł. Zatem za unikatowe pomysły trzeba dość sporo zapłacić.

Jak widać wszelkie zastosowanie nowości do produkcji wizytówek wiążę się z dość dużą inwestycją, stąd jeśli niekoniecznie chciałoby się zainwestować duży wkład w wizytówki może warto zastanowić się jak wykorzystać standardowe – papierowe wizytówki aby stały się niestandardowe?

stylowa wizytówka

Oczywiście jest to jak najbardziej możliwe np. wykorzystując technikę pozłacania wybranych kwestii w wizytówkę jest to tak zwane hot stamping. Dzięki takiej technice z pewnością nasze wizytówki zwrócą uwagę gapiów którzy będą mieli je w swoich rękach oraz wzbudza zainteresowanie. Dzięki zastosowaniu folii o wybranym kolorze, który zostaje poddany wtłoczeniu w wizytówkę można wyszczególnić  na niej najistotniejszy element jak np. logo czy nazwa firmy- co zostaje poddane błyszczeniu dzięki laserowymi UV, który punktowo wykonuje swoją pracę. Ponadto dzięki zastosowaniu foli soft touch odniesiemy wrażenie meszku w dotyku, co również stanowi swojego rodzaju odmianę od standardu.

Zanim jednak wybierzemy materiał, z którego zechcemy wykonać swoje wizytówki, swoją uwagę należy skupić nade wszystko na projekcie rozmieszczenia wszystkich elementów na wizytówce aby wszystko było spójne i poukładane w odpowiedni sposób. Można zrobić to zarówno indywidualnie jak i pozostawić firmie drukarskiej, która przygotuje wstępny projekt wizualny wizytówki, który oczywiście będzie można zweryfikować w razie poprawek. Najważniejsze jest jednak zawarcie na wizytówce wszystkich niezbędnych danych jakie powinna posiadać. Jeżeli stawiamy na współpracę z osobami z zagranicy warto zrobić wizytówkę dwujęzyczną, może w ten sposób wykorzystać tylną jej stronę. Jaką wizytówkę zamówić tak naprawdę zależy od przedsiębiorcy i jego usposobienia oraz jego branży w jakiej działa – dobrze jest aby to wszystko ze sobą współgrało i nawiązywała do rodzaju działalności, dlatego nie zawsze dobrze jest stawiać na drogie wymyślne wizytówki, które w żaden sposób nie pasują do prowadzonej firmy.

Artykuł przygotowany przez firmę Optima MD z Częstochowy. Zapraszamy na ich stronę oraz bloga, po więcej ciekawych poradników.